Volledige Aankondiging Van De Jones Plus LWB

De Jones Plus LWB Compleet is nu verkrijgbaar. Deze kant-en-klare versie van de 29+ stijve allrounder ringen in op

Jones onthulde vorig jaar rond deze tijd een goedkopere versie van de 27.5+ Plus SWB. We hebben het net beoordeeld. Deze zomer krijgt zijn grote broer, de LWB (herzien in 2016, zij het onder een andere naam) dezelfde behandeling. De enige manier om de Jones Plus LWB te bestellen was via een custom select programma. Dit programma was gebaseerd op een diamantframe met truss-vork, die alleen al meer dan kan kosten. De Jones Plus LWB Complete zal echter uw budget voor de hele fiets terugbrengen.

Net als de Jones SWB Plus Complete behoudt hij exact dezelfde geometrie als de originele frameset en wordt ook gemaakt in Taiwan, met een paar wijzigingen in de productie om kosten te besparen. Het frame heeft twee opmerkelijke verschillen: het maakt gebruik van een niet-warmtebehandelde, stompe buis en het verliest de excentrische trapas. Dit is de aangepaste spec-versie.

Framedetails omvatten een voorziening voor een bagagedrager en drie montagelocaties voor waterflessen, waarvan er twee geschikt zijn voor triple-boss-stijl. De vork kan nog twee flessen bevatten voor een totaal van vijf op de fiets. De complete fiets wordt, net als de SWB, geleverd met een eenkroon stuurvork, in plaats van het kenmerkende truss-ontwerp van Jones. Het is gemaakt van 4130 Chromoly Steel en heeft een machinaal bewerkte stuurbuis, stompe, taps toelopende en ovale poten. Hij heeft een steekas met een tussenruimte van 15 x 150 mm, net als Jones. Als je een tweede wiel wilt maken, heb je een op maat gemaakte voorband nodig. Maar dit opent ook mogelijkheden voor een dik front, vanwege de enorme bandenspeling van de vorken.

De eenkroon, hoewel niet zo opvallend qua uiterlijk, is veelzijdiger dan zijn tros-tegenhanger. Er zijn oogjes op elke vork om vrachtkooien / tassen of rekken voor lage rijders (zoals de Tubus Duo) of rekken voor waterflessen mogelijk te maken. En er is meer ruimte voor een stuurroltas, of zelfs een mand als je dat leuk vindt, hoewel er geen oogjes op de vorkkroon zijn voor bijvoorbeeld een Surly 8-pack-rek.

Er zijn drie maten beschikbaar, die door Jones worden aanbevolen voor de volgende verhoudingen van de rijder:

Small , voor ruiterhoogte 5-13 cm20 cm, met een standover van 77 cm Medium , voor ruiterhoogte 13 cm18 cm-15 cm5 cm, met een standover van 80 cm
Large voor ruiters met een hoogte van 6-15 cm15cm15cm met een standoverlengte van 84cm

De Jones Plus LWB viel op door zijn veelzijdigheid. Nu biedt de Complete twee versies van de Jones Plus LWB: een knobbelige en een soepele versie. Dit betekent dat je, afhankelijk van de banden, kunt kiezen tussen een mountainbike en een woon-/grindfiets. De versnelling is echter exact hetzelfde; het was misschien leuk geweest om een verandering in de voorste kettingbladmaat te hebben gezien om aan hun specifieke bedoelingen te voldoen.

In het persbericht staat dat u kunt kiezen uit grote en hoge banden met een glad loopvlak van 74 cm x 7 cm / 700c.x 70 mm, of grotere banden van 74 cm x 8 cm / 700c.x 76 mm knobbelige banden. Dit zijn ofwel V Rubbers Speedster 29×7 cm of V Rubbers T–Fatty 29×8 cm knobbelige banden. Jones beweert dat dit de grootste 29er gladde band is.

De onderdelen zijn qua kwaliteit vergelijkbaar met de SWB Compleat, al zijn ze vrij basic. We merkten wel een upgrade in de aandrijflijn toen we hem kochten. Het is nog steeds een waardevolle investering, aangezien de 12-speed Eagle NX van SRAM’s een groter versnellingsbereik biedt dan de 10-speed 11-42T-cassette van de SWB Complete.

Deze afbeeldingen laten zien dat de Jones Plus LWB Complete wordt geleverd in hoogglans rood of semi-mat zwart, met een heldere coating over de emblemen.

Hier is de specificatielijst

  • Frame Jones Plus LWB, Geheel 4130 chromoly staal met butted tubing
  • Vork Jones LWB eenkroon vork. Steekas uitvaleinden met 150 mm x 15 mm afstand
  • Headset Jones verzegelde cartridge H-set
  • Aandrijving 1X12 SRAM NX Eagle
  • Crankstel Truvativ Stylo
  • Kettingblad SRAM X-Sync 2 Eagle Steel Direct Mount kettingblad 30T Boost 3mm Offset
  • Trapas DUB Trapas, afgedichte cartridge externe lagers, Engelse schroefdraad
  • Cassette SRAM NX Eagle 12 speed, 11-50t
  • Achterderailleur SRAM NX Eagle met koppeling
  • Versteller SRAM NX Eagle-trigger
  • Ketting SRAM NX Eagle, 12 speed
  • Voornaaf Jones Spec. 150×15 mm steekasnaaf met afgedichte patroonlagers
  • Achternaaf Jones Spec. 32-gaats, 148×12 mm Boost-naaf met afgedichte cartridgelagers, Shimano Driver
  • Spaken 14-gauge roestvrij staal, zwart
  • Spaaknippels Verchroomd messing
  • Velgen Jones Spec. 50 mm breed, dubbelwandig, met oogjes, tubeless ready
  • Banden Vee T-Fatty 298 cm Knobbelig of Speedster 297CM
  • Remklauwen Tektro MD-M300
  • Rotoren Tektro 200 mm voor, 180 mm achter, 6 bouten
  • Remhendels Tektro HTML1
  • Remkabels Jagwire Ultra-Slick
  • Remkabelbehuizing Jaguarwire Pro Compressieloze rembehuizing
  • Versnellingskabel Jagwire Elite Ultra-Slick
  • Stuurpen 31,8 mm klem. 60 mm klein, 80 mm gemiddeld en 90 mm groot, 17 graden stijging
  • Stuur Jones SG Aluminium Loop H-Bar. 710 mm, rechte maat
  • Handvatten Jones H Grip voor 710mm H -Bars
  • Stuurlint Jones H – Stuurlint op achterdwarsstang
  • Zadelpen Jones Spec 400 mm, 27,2 mm
  • Zadelpenklem Klem Zoom Legering Snelspanner met Messing Bus. 31,8 mm
  • Saddle Jones in zwart met zwarte stalen rails

U moet rekening houden met de verzendkosten, wat een vast tarief is vanuit Oregon. Maar vergeet niet dat u geen staatsbelasting betaalt op het prijskaartje, dus dit vertaalt zich in feite in een kleine besparing voor de meeste inwoners van de VS.