Whisky Spano Drop-stuur. Eerste Gezicht

Het Whiskey Parts Cos Spano Drop-stuur, dat enigszins ongebruikelijk en volledig van koolstof is, is de nieuwste toevoeging aan hun assortiment. De Spano is ontworpen voor gravelfietsers. Het heeft een uniek ontwerp met afgeplatte bovenkanten die de flex van het stuur bevorderen en het comfort verhogen door de belasting van pols en hand op ruwe oppervlakken te verminderen. De Spano heeft een progressief flare-ontwerp. Het begint bij 12 graden bij de kappen, en loopt door druppels op tot 20 graden. Dit is ontworpen om de hendels in een traditionele positie te houden en de druppels een bredere uitbarsting te geven. De Spano heeft een relatief kort bereik van 68 mm met een val van 100 mm, waardoor het meer een modern-fit allroad-stuur is.

Whisky stuurde ons er een om te testen, hoewel we nog niet de kans hebben gehad om dit op de juiste manier te doen. We zijn erin geslaagd om foto’s van de bar en een echt gewicht te krijgen. Lees verder voor meer details

Om de uitlijning te vergemakkelijken, staan de woorden GET FANCY bovenaan de balk.

Onze monsterreep van 48 cm woog 243 g. Net als bij de legering Spank Wing 12 Vibrocore-bar die we hebben getest, is de flex merkbaar terwijl je erop drukt wanneer deze op een hometrainer wordt gemonteerd. Ze zullen waarschijnlijk hobbels en grindtrillingen verminderen. Joe Cruz had dit te zeggen over de Spank-balken. Het gevoel is enigszins moeilijk te beschrijven, maar het is alsof scherpe, snelle rimpelingen in de weg worden afgezwakt. De Whiskey Spano-bars zouden een soortgelijk gevoel moeten hebben en misschien meer trillingsdemping bieden, omdat ze van koolstof zijn in plaats van een legering. En als bonus wordt de Spano geleverd in een bredere 48 cm-optie met kortere druppels, en is hij 110 gram lichter dan de 42 cm Spank Joe die is getest.

De Whiskey Spano bar is verkrijgbaar in vijf breedtes, hart-op-hart gemeten bij de kappen: 40cm, 42cm, 44cm, 46cm, 48cm. De staafbreedtes zijn 6 cm breder, gemeten van hart tot hart bij de drops. De versie van 48 cm voelt zeker breder aan dan de meeste carbonstaven die ik heb geprobeerd (die meestal maximaal 46 cm bedragen), hoewel ik zou willen dat ze een versie van 50 of zelfs 52 cm konden maken.

Al met al kan ik zeker zien dat dit een interessante (zij het vrij dure) optie is voor gravel endurance racers en gravel bikepackers voor lange afstanden. Het eerste kan belangrijker zijn dan het laatste. Het monteren van tassen met grotere stuurriemen of 31,8 mm klemgebieden kan een probleem zijn. De zakken

Vergelijkbare inhoud